Подушки безпеки в авто: коли саме вони активуються і як це працює
Подушки безпеки – це важлива частина захисту під час аварій. Вони створені для того, щоб захистити водія та пасажирів, коли вже нічого не може зупинити зіткнення. Хоч зараз у машинах є багато сучасних функцій – як-от системи допомоги при керуванні чи контроль сліпих зон – подушки безпеки та ремені досі залишаються головними рятівниками в критичних ситуаціях.
Як повідомляють у Національній адміністрації безпеки дорожнього руху США, подушки безпеки не спрацьовують при кожному ударі – вони активуються лише тоді, коли аварія досить серйозна. Зазвичай це трапляється, якщо авто врізається в нерухомий об’єкт (наприклад, у стіну) на швидкості від 13 до 22 км/год, або в інший автомобіль – на швидкості від 26 до 45 км/год. Чому не завжди? Бо подушки – одноразові. Їх дорого замінювати, тому вони мають працювати тільки тоді, коли дійсно потрібно.
Принцип дії такий: під час сильного удару вмикається спеціальний датчик. Він запускає хімічну реакцію, яка наповнює подушку газом – і та моментально роздувається. Після цього газ поступово виходить із подушки, пом’якшуючи удар пасажира. Але варто пам’ятати: подушка не працює без ременя безпеки. Вони мають діяти разом, щоб справді захистити людину.
Історія створення цієї системи безпеки почалась ще в 1950-х роках. Спочатку подушки надувалися повітрям із балонів і реагували на пружинні датчики. Але це було повільно і ненадійно. Справжній прорив стався завдяки інженеру Аллену Бріду. Він розробив сенсор із металевою кулькою, яка під час удару запускала хімічну реакцію з азидом натрію — так утворювався газ, що швидко наповнював подушку. Але іноді система помилково спрацьовувала навіть на "лежачих поліцейських".
Зараз ситуація значно краща. У сучасних авто використовують мікросенсори нового покоління (так звані MEMS), які точніше реагують на аварії. А шкідливий азид натрію замінили на безпечнішу речовину — гуанідину нітрат. Завдяки цьому сучасні подушки безпеки стали не лише швидшими й надійнішими, а й безпечнішими для здоров’я.
Це ще раз підтверджує, що подушка безпеки — це не просто "повітряна подушка", а складна високотехнологічна система, яка може врятувати життя. Саме тому кожен водій має знати, як вона працює та за яких умов активується.
Схожі статті

10 причин, чому авто починає витрачати більше пального
У 2025 році пальне в Україні суттєво подорожчало,...

Через проблеми з KTM: у США звільнився керівник Krämer
Дженсен Білер, який очолював американський підрозділ німецької...

Як колір авто впливає на його вартість при перепродажі
Багато водіїв думають про те, скільки втратить...
Додати коментар
Коментарі 0
Залишити коментар