Український авторинок 2026: стабільність і турбулентність у сегменті електромобілів

0

Аналітики Інституту досліджень авторинку представили прогноз розвитку українського автомобільного ринку на 2026 рік

Загалом експерти очікують відносну стабільність у більшості сегментів, проте на ринку електрокарів прогнозують значні коливання після повернення ПДВ.

За попередніми оцінками, у 2026 році український ринок електромобілів може досягти близько 90 тисяч авто, перевищивши торішній прогноз у 70 тисяч одиниць.

Стабільність загального ринку

Головною характеристикою 2026 року аналітики називають баланс між потребою у транспорті та фінансовими можливостями українців. Ціни на вживані автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння залишатимуться відносно стабільними, коливання очікуються лише в межах сезонних трендів.

Паливний сегмент також прогнозується стабільним: попри підвищення акцизів, роздрібні ціни на АЗС не мають суттєво зрости завдяки зниженню глобальних цін на нафту. Основний ризик залишається за коливанням валютного курсу.

Електромобілі після ажіотажу

Справжнім викликом для ринку стануть електрокари. З 1 січня 2026 року відновлюється ПДВ на розмитнення та постачання EV, що спричинило справжню “грудневу істерію” серед покупців. Попит у грудні досяг пікових показників, і аналітики прогнозують падіння продажів у перші місяці року.

Хоч теоретично ціни мали б зрости на 20% через ПДВ, ринок перенасичений автомобілями, ввезеними раніше. Це змушує продавців демпінгувати, що створює короткочасну цінову турбулентність. До середини року очікується стабілізація на новому, вищому рівні.

Газобалонне обладнання в тіні

Сегмент ГБО зіткнеться з труднощами: різниця в ціні між бензином і автогазом скоротилася, і економія при встановленні газобалонного обладнання зменшилася до символічних 100 грн на 100 км. Тому газ залишиться привабливим здебільшого для комерційного транспорту та таксі з великими пробігами.

Зміни у географії імпорту

Ринок автомобілів із США поступово втрачає домінування, особливо серед електрокарів: після повернення ПДВ імпорт із-за океану стає менш вигідним, особливо для економних моделей. Частка США стабілізується близько 30%.

Натомість Європа посилює свої позиції завдяки швидшій доставці, нижчій аварійності та наявності дизельних авто. Зростає також потік лізингових авто віком 3–5 років.

У 2026 році очікуються кроки щодо обов’язкового технічного контролю при ввезенні авто, що може кардинально змінити правила гри на імпортному напрямку.

Китайська експансія та дилерська конкуренція

Нові китайські моделі залишаються головним фактором впливу у сегменті нових авто. Експортні обмеження та контроль якості брендів спонукають українських неофіційних дилерів шукати обхідні шляхи через треті країни. Водночас офіційні дилери із дорогими шоурумами ризикують програти цінову війну сірим майданчикам, де різниця в ціні може сягати 5–10 тисяч доларів.

Коментарі 0

Залишити коментар