Як українських водіїв «кидають» на АЗС: результати масштабної перевірки

0

Недолив пального на автозаправках — один із найпопулярніших способів заробітку за рахунок клієнтів

За даними Інституту споживчих експертиз, проблема не зникла: спеціалісти перевірили 16 мереж АЗС і знову зафіксували шахрайські схеми з недоливом до 5%.

Як «працює» недолив

Є кілька типових схем:

  1. Калібрування колонок із похибкою
    Закон дозволяє похибку до 0,5%, але деякі АЗС «налаштовують» колонки на більший недолив.
  2. Спеціальні пристрої («жучки») на колонках і касах
    Керує ними мобільний телефон, і водій зазвичай нічого не помічає. Прибуток може сягати до мільйона гривень на рік з однієї АЗС.
  3. Недолив через температурну різницю
    Пальне відвантажується в кілограмах, приймається в літрах. При нагріванні об’єм зростає на 5–7%, а надлишки залишаються власністю водія бензовоза. АЗС компенсує ці втрати недоливом клієнтам.

Результати перевірки 16 мереж

Лабораторні дослідження показали, що у 9 з 16 мереж виявлено недолив. У деяких випадках він перевищував допустиму норму у 10 разів.

«Зелена зона» – чесні АЗС:

  • AMIC, PARALLEL, KLO – недолив відсутній або мінімальний (до 0,05%).
  • AVANTAGE 7, ОККО, MARSHALL – недолив у межах допустимого (0,10–0,15%).

«Червона зона» – рекордсмени недоливу:

  • EURO 5 (Запоріжжя) – недолив майже 5% (2,37 грн/л).
  • OVIS (Харків) – 1,32 грн/л.
  • БРСМ-НАФТА – 1,23 грн/л.
  • Поодинокі АЗС та дрібні мережі (ДИЗЕЛЬ-ДИСКОНТ, PROLUX, TRANS OIL, ESKO) теж показали недолив від 0,5 до 2%.

Висновки експертів

За словами директора Інституту споживчих експертиз Юрія Чорнобривця, «системний недолив деякими великими мережами продовжується, і поки нема реальних покарань, ситуація навряд чи зміниться».

Практична порада для водіїв

Щоб не втрачати гроші:

  • Обирайте АЗС з «зеленої зони» – AMIC, PARALLEL, KLO, ОККО, AVANTAGE 7.
  • Уникайте «червоних» мереж – EURO 5, OVIS, БРСМ-НАФТА.

Таким чином, вибір надійної АЗС може захистити ваш гаманець і забезпечити чесну заправку.

Коментарі 0

Залишити коментар