Спливає термін виконання частини Угоди про Асоціацію щодо техконтролю транспортних засобів.
Чим менше лишається часу до дедлайну, тим більше обговорень на цю тему. Деякі підтримують повернення техогляду для приватного транспорту, оскільки на дорогах справді багато небезпечних автівок, а інші ж ставляться із недовірою, оскільки пам'ятають минулий досвід, що в принципі і став причиною відміни ОТК.
Основна причина того, що люди не підтримують поновлення обов’язкового техогляду - корупція. До 2011 року, до відміни ОТК, процедура була в своїй більшості бюрократична аніж націлена на безпеку, хоча нею займалися відповідні підрозділи МВС.
За певну суму автовласник отримував документ і продовжував їздити із тими недоліками які мав і раніше. Ось чому зазвичай у людей асоціація техогляду відбувається із ДАІ.
Із 2012 році МВС більше не проводить ОТК. Контроль (поки що лиш комерційного транспорту) відбувається акредитованими лабораторіями. Вони мають необхідне обладнання та персонал, та чи рятує це від корупції?
Не зовсім. Існують як ті, хто сумлінно виконує свою роботу, так і ті, хто фактично продовжують традицію “торгувати” протоколами.
Побороти це можна лише прийнявши відповідні зміни до законодавства.
Перше, що потрібно зробити - фіксувати процес проведення техогляду на відео, що дасть змогу побачити чи справді авто приїзджало у лабораторію, а не було сфотографовано на гальмівному стенді. Також за допомогою запису можна прослідкувати за діями працівника лабораторії аби переконатись, що він проводив процедуру діагностики відповідно до вимог.
Зараз для підтвердження станції передають у ГСЦ МВС фото, проте їх дуже легко відредагувати у графічних редакторах.
Друге - автоматизація внесення показників із приладів лабораторії до загальнодержавної бази даних. Це означає, що після перевірки, цифри передаються на сервер і відображаються в електронному протоколі. Це допоможе уникнути маніпуляцій із отриманням одних значень, а фіксування інших.
Третє - запровадження персональної відповідальності експерта, який проводить технічний огляд, для ефективнішого контролю.
Ще одним важливим моментом окрім корупції є “декорація” аби пройти техогляд, навіть попри наявні несправності, пошкодження або невідповідності.
Навіть дотримуючись усіх вищевказаних вимог техогляд не буде ефективним через винахідливість автовласників аби просто швидше пройти формальності.
Для прикладу: вимога належного стану протектора - позичили шини у товариша, пройшли діагностику, повернули свою зношену гуму та протягом наступних двох років наражають на небезпеку себе та інших учасників дорожнього руху. Або ж такі ж маніпуляції приходяться на освітлювальні прилади (особливо це стосується автівок пригнаних із Штатів).
Все частіше з’являються запитання як може зламатись автівка, яка два дні тому пройшла ТО і за документами у неї все добре.
На допомогу вирішення таких імовірних маніпуляцій прийде придорожня перевірка. Тобто, якщо уповноважений інспектор, який побачив явні проблеми у автомобіля, може зупинити його для перевірки документів, зокрема, протоколу про техконтроль. Звісно, весь процес має фіксуватись на відео.
Якщо ж справність автомобіля викликає сумніви, його можуть направити на поглиблену перевірку до найближчого пункту проведення ТО. Там визначать відповідність стану ТЗ до встановлених вимог.
І в такому випадку позичені шини або фари для проходження планової перевірки не допоможуть.
Граничний час до виконання частини Угоди про Асоціацію щодо техконтролю - до початку 2022 року. Оскільки Мінінфраструктури має і так досить багато завдань, які є важливими та терміновими, до процесу підготовки слід було би залучити Комітет ВР з питань транспорту та інфраструктури.
Тоді є імовірність встигнути прийняти всі необхідні зміни та підтвердити таким чином свою надійність перед міжнародними партнерами аби машини на українських номерах могли безперешкодно перетинати європейські кордони.
Схожі статті
Як найшвидше звільнити дороги від машин після ДТП закликає поліція під час воєнного стану у державі.
Сьогодні двадцять...
Volvo інвестує у вантажні авто нового покоління без водіїв та водійських кабін.
Шведська транспортна компанія DFDS спільно з...
Журі дванадцятого щорічного конкурсу Women's World Car Of The Year оголосили переможців у шести номінаціях.
Щороку у різних...
Додати коментар
Коментарі 0
Залишити коментар