На українців чекають жорсткі адміністративні стягнення за керування автотранспортним засобом з недостатньою залишковою глибиною протектора.
Водіям на авто з потертими шинами загрожує штраф, а за повторений випадок правопорушення - позбавлення посвідчення водія.
Саме про це йдеться у попередньому проекті Закону, що має внести деякі поправки до КУпАП Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Згідно розроблених положень, у випадку, коли залишкова глибина протектора автотранспортного засобу не буде відповідати вимогам чинного законодавства щодо правил дорожнього руху, водіям загрожують штрафні санкції у розмірі вісім з половиною тисяч гривень. У випадку повторного виявлення даного порушення, працівники правоохоронної системи України мають право, на підставі недотримання правил дорожнього руху, позбавити водія водійського посвідчення терміном від півроку до одного року.
На законодавчому рівні визначено мінімально-дозволений рівень залишкової глибини протектора.
- 1,6 мм - для легкових, вантажних автомобілів, включаючи автопричепи, максимальна маса яких не перевищує 3500 кг;
- 1 мм - для вантажівок, максимальна маса яких перевищує 3500 кг;
- 2 мм - для автобусів;
- 0,8 мм - для мотоциклів та мопедів.
Дотримуючись цих мінімальних показників, автомобілісти вбережуть себе від штрафних стягнень. Проте, з огляду безпеки для життя, ці показники надзвичайно занижені. Крім того, в Україні поки що на законодавчому рівні не закріплений мінімальний рівень залишкової глибини протектора зимової шини, у Європі він складає мінімум 3 міліметри.
На зношеність транспортних засобів різних категорій впливають наступні чинники:
- 30 % - стиль керування;
- 20% - сезон встановлення (зима, весна, літо, осінь);
- 20% - загальний стан транспортного засобу;
- 20% - стан дорожнього покриття;
- 10% - якість шини, характеристики гумової суміші протектора.
Крім того, певний вплив на швидкість стирання гумового покриття протектора впливає тип шин, якість їх балансування, рівень тиску, модель авто.
Як продовжити термін служби шин?
- Контроль за тиском. При неоднаковому тискові - шини стираються нерівномірно. Це має негативний вплив на якість їзди.
- Періодична зміна розташування на осях. Рекомендовано кожних 5-10 тис. км поробігу.
- У випадку, коли зимові шини мають різну якість, гірші шини встановлюють на передню вісь, а кращі - на задню, що допоможе покращити керованість автомобіля при виникненні проблем зчеплення з дорожнім покриттям.
- Зверніть увагу на правильність встановлення шин. Вона має відповідати знаку, що вказує напрямок обертання.
- Спокійна їзда без зайвих ривків забезпечує значно триваліший термін придатності гуми на шинах.
- Зверніть увагу на старі шини. Якщо спостерігається нерівномірність зношення, необхідно перевірити та виправити геометрію керування автомобілем (розвал-сходження коліс.
Варто пам'ятати, що коли шини зношені та у незадовільному стані, потоки води (невелика злива чи рясна роса) можуть значно погіршити кермування транспортним засобом.
Якщо шини стерлися, характеристики щодо протидії потраплянню води значно слабшають і небезпека аварії доволі сильно зростає.
Тому, в умовах підвищеної кількості опадів та ожеледиці, значно краще їздити на нових шинах.
Пам'ятайте, вчасне проходження технічного огляду зменшує ризик отримання штрафу за недотримання вимог експлуатації автомобіля. Обрати найближчу лабораторію та пройти ОТК можна за посиланням тут.
Схожі статті
Як найшвидше звільнити дороги від машин після ДТП закликає поліція під час воєнного стану у державі.
Сьогодні двадцять...
Volvo інвестує у вантажні авто нового покоління без водіїв та водійських кабін.
Шведська транспортна компанія DFDS спільно з...
Журі дванадцятого щорічного конкурсу Women's World Car Of The Year оголосили переможців у шести номінаціях.
Щороку у різних...
Додати коментар
Коментарі 0
Залишити коментар