В Україні визначили місце будівництва першої платної дороги: що відомо

0

Україна готується до реалізації першого проєкту платної автомобільної дороги

Як повідомив заступник міністра розвитку громад і територій Сергій Деркач в інтерв’ю ЦТС, пілотним стане напрямок Ковель – пункт пропуску Ягодин–Дорогуськ на кордоні з Польщею.

За словами урядовця, йдеться не про звичайний ремонт, а про повну модернізацію і спорудження сучасної чотирисмугової магістралі, що відповідатиме європейським стандартам. З польського боку вже триває будівництво суміжного автобану, тож продовження траси на українській території стане логічним продовженням транскордонного маршруту.

“Це буде показовий проєкт, який плануємо втілити за моделлю державно-приватного партнерства. Є кілька варіантів маршруту до Ягодина, і всі вони можуть передаватися приватним компаніям в концесію”, — зазначив Деркач.

Чому першу платну дорогу будують саме на кордоні

Прикордонні напрямки — одні з найбільш навантажених в Україні. Саме там платні траси можуть бути економічно виправданими: високий трафік дозволяє окупити інвестиції та зацікавити приватних партнерів. Для визначення остаточної моделі фінансування будуть враховані інтенсивність руху та потенційний пасажиропотік.

Таким чином, майбутній автобан може стати першим в Україні транспортним коридором до ЄС, збудованим із залученням інвестицій, а також тестовим майданчиком для нової системи розвитку дорожньої інфраструктури.

Як працюють платні дороги в Європі

У країнах ЄС платні автомагістралі є звичною практикою та забезпечують фінансування будівництва й утримання доріг без додаткового навантаження на державні бюджети. Моделі оплати відрізняються:

  • Франція, Італія, Іспанія — плата за кожен кілометр автобану (distance-based tolls).
  • Австрія, Швейцарія — віньєтки на певний термін.
  • Багато країн використовують комбіновані системи, включно зі спеціальними тарифами за окремі ділянки, мости або тунелі.

ЄС поступово уніфікує правила згідно з директивою Eurovignette, яка дозволяє встановлювати різні тарифи залежно від:

  • типу транспортного засобу,
  • рівня викидів CO₂,
  • часу доби.

У низці країн електромобілі отримують часткові знижки або повне звільнення від оплат, що стимулює розвиток екологічного транспорту.

Коментарі 0

Залишити коментар