Нові швидкісні зарядні станції для електромобілів, хоча й допомагають економити час на зарядці, можуть локально забруднювати повітря
Дослідження Каліфорнійського університету в Лос-Анджелесі, на яке посилається Bloomberg, показало, що концентрація дрібних часток PM2.5 біля таких станцій перевищує рівень на звичайних АЗС із бензином і дизелем.
Вчені перевірили 50 станцій швидкої зарядки, включно з точками Tesla. Середнє значення PM2.5 становило 15,2 мкг/м³, що перевищує рекомендовані ВООЗ норми (середньорічний показник – 5 мкг/м³, середньодобовий – 15 мкг/м³). Половина станцій показала перевищення допустимого рівня, що свідчить про локальне забруднення повітря в зонах очікування водіїв.
Головна причина – системи охолодження зарядних пристроїв. Потужні вентилятори втягують повітря з поверхні, піднімаючи пил, залишки шин і гальмівних колодок, створюючи тимчасове накопичення дрібних часток у повітрі.
Оператори зарядних станцій, зокрема мережа ChargePoint, вже почали вживати заходів: регулюють висоту впуску повітря та планують встановити фільтри для зменшення підняття пилу. Експерти радять уникати розташування швидкісних зарядок біля шкіл та житлових районів.
При цьому вчені підкреслюють, що не варто панікувати: локальна запиленість менша за вплив автомобільного руху або сильного вітру, і сама наявність зарядної станції не є джерелом постійного забруднення.
Це дослідження нагадує, що хоча електромобілі не виділяють вихлопних газів, їхня інфраструктура все ще має непрямий вплив на довкілля, зокрема на якість повітря в місцях високої концентрації зарядних пристроїв.
Схожі статті

Вибір пального на заправці — це не лише питання економії. Він безпосередньо впливає на роботу двигуна,...

Організатори Паризького автосалону оголосили про підготовку до 91-го видання легендарної виставки, яка відбудеться з 12 по...

На українському ринку незабаром з’явиться новинка від французького бренду Peugeot — повністю електричний кросовер Peugeot E-5008
...Додати коментар
Коментарі 0
Залишити коментар