Дороги із функцією підзарядки електрокарів

0

США переймає естафету будівництва доріг з динамічною зарядкою електромобілів.

Як заявила губернатор штату Мічіган Гретхен Уитмер, найближчим часом влада округу планує розпочати будівництво першої в Сполучиних Штатах  інноваційної ділянки дороги, оснащеної системою заряджання електромобілів під дорожнім покриттям.

У планах до кінця 2023 року запустити в експлуатацію ділянку довжиною у один кілометр шістсот метрів (1 миля). Таким чином, планується, збільшити виробничі потужності з виробництва електрокарів, знизити вартість споживчих цін та доповнити пазл екологічної політики інноваційними дорогами, для спрощення експлуатації електромобілів.

У конкурсі на спорудження анонсованої ділянки отримав перемогу ізраїльський стартапу Electreon.

Команда фахівців забезпечить:

  • розробку проектної документації;
  • тестування дорожнього покриття;
  • введення у експлуатацію ділянки.

Крім того, до будівництва будуть залучені:

  1. Компанія NextEnergy.
  2. Компанія Jacobs Engineering Group.
  3. Очікується сприяння з боку Ford, DTE Energy.
  4. Підтримує проєкт мерія Детройта.

Департамент транспорту штату Мічіган вже виділив на будівництво майже два мільйони доларів (1,9 млн). Значні витрати на себе повинна взяти компанія Electreon, яка розраховує на успішність пілотного проекту та значний контракт у перспективі.

Першу у світі електрифіковану дорогу eRoad Arlanda представила Швеція.

В Готланді завершився перший етап тестування інноваційного шляху, який забезпечує підзарядку авто від дорожнього покриття під час руху. По ділянці запустили електричний магістральний тягач, який належить шведській логістичній фірмі PostNord. Під час руху вантажівка, попри наявність снігу на дорожньому полотні, отримала понад сімдесят кіловат енергії. Розробкою та будівництвом ділянки також займалась компанія ElectReon. 

Як відбувається зарядка на дорозі?

  • Під асфальт встановлюються мідні котушки.
  • Котушки під’єднуються до блоків управління на узбіччях.
  • Електрокари, що рухаються дорогою, підзаряджаються через приймачі бездротової передачі енергії, якими повинні бути оснащені. 

На сьогодні автовиробники поки що не впроваджують серійне оснащення електрокарів приймачами, проте пристрій можна швидко та бюджетно встановити на всі існуючі моделі самостыйно.

Зеписатися на техогляд можна на сайті тут.

Ще один випробувальний комплекс збудовано у місті Тель-Авів, Ізраїль. Найближчим часом тут планують провести тестування за участю кількох електромобілів одночасно.

Стимулом для розвитку інфраструктури під електрокари стала заява влади Ізраїлю, щодо повної відмови до 2030 року від продажу автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння. Влада країни планує дозволити продаж тільки електрокарів та транспортних засобів на природному газі.

Слід зазначити, даний напрямок інновацій далеко не новий. У цій галузі працюють і інші компанії. Наприклад, у 2017 році американська фірма Qualcomm Halo збудувала у Франції тестовий 100-метровий відрізок дороги з динамічною зарядкою для електрокарів. Тест-драйв ділянки підтвердив реальність одночасної підзарядки двох машин  (Renault Kangoo), які рухались різними смугами.

Однак, є ряд скептиків, які піддають сумніву можливість масового впровадження даної технології.

Фактори, що гальмують масштабне будівництво доріг з динамічною зарядкою електромобілів:

  • великі витрати (наприклад, на модернізацію 6,5 мільйонів кілометрів доріг США необхідно 4,8 трильйона доларів);
  • складність контролю проїзду такими автошляхами (система повинна відстежувати кожен транспортний засіб та відповідно стягувати плату з водіїв);
  • труднощі з підтримки у гарному стані дорожнього покриття з вбудованим обладнанням та відповідними засобами управління;
  • такі дороги необхідні більше для комерційного використання (перевезення вантажів або пасажирів), пересічні водії нагальної потреби у даній технології не відчувають (за статистикою, повного заряду акумулятора вистачає щоб доставити 87% водіїв туди, куди їм потрібно їздити протягом дня).

Разом з цим читають: Проблеми електрокарів

Коментарі 0

Залишити коментар