В Україні може запрацювати нова штрафна система для порушників дорожнього руху у вигляді штрафних балів.
Все нове - давно забуте старе. Уряд намагається реанімувати скасовану у 2020 році штрафну систему для водіїв.
Народні депутати вирішили зробити сюрприз під Новий рік всім автовласникам та зареєстрували у парламенті одразу декілька законопроектів щодо регулювання правил дорожнього руху у країні.
За останні декілька днів не аби якого галасу наробив законопроект № 6502 від 05.01.2022, головна суть якого - впровадження системи нарахування штрафних балів за порушення ПДР, фіксація яких відбулася не в автоматичному режимі.
У законопроекті народні обранці розподілили всі порушення правил дорожнього руху за ступенем важкості на п'ять категорій. Чим більш небезпечним є порушення - тим більше балів може схопити водій. У випадку, коли керманич назбирає максимально дозволених 12 балів, йому загрожує позбавлення посвідчення водія. Для водіїв, які отримали посвідчення водія вперше менше ніж один рік тому, для його вилучення достатньо набрати у колекцію 8 балів.
Урядовці пропонують окрім штрафних санкцій у грошовому еквіваленті, впровадити додаткову систему балів, за вчинення певного правопорушення, кожне з яких оцінюватиметься від 1 до 5 балів.
За яке порушення ПДР скільки балів нараховують?
Один бал
- керування транспортним засобом без прищібнутих ременів безпеки;
- перевезення дітей, зріст яких є меншим 145 см або вік яких є меншим 12 років, без використання спеціальних засобів.
Два бали
- порушення правил руху на світлофорі, зокрема проїзд на "червоне";
- експлуатація автотранспорту з закритими/брудними номерними знаками (повторно);
- у випадку повторного перевезення дітей без спеціальних засобів;
- перевищення дозволеної швидкості руху більше ніж на 20 км/год, але не більше 50 км/год.
Три бали
- порушення правил зупинки та стоянка на смузі для громадського руху;
- керування несправним ТЗ, який перевозить людей;
- значні порушення ПДР.
П’ять балів
- скоєння дій, що спричинили аварійну ситуацію;
- перевищення максимально дозволеної швидкості на 50 км/год і більше.
Куди вноситься інформація про нараховані штрафні бали?
- До Реєстру адміністративних правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху.
- До Єдиного державного веб-порталу електронних послуг.
Штрафні бали нараховуватимуть уповноважені особи Національної поліції.
Якщо водій протягом року отримує менше ніж максимально дозволена кількість штрафних балів, вони анулюються.
Протягом року водій отримав 12 балів. Що далі?
Якщо водій назбирав максимальні дванадцять балів, дія його водійського посвідчення призупиняється.
Автовласнику необхідно повторно здати теоретичний іспиту на знання правил дорожнього руху та практичний іспиту на володіння навичками кермування авто.
Водій має право оскаржити у судовому порядку призупинення дії його посвідчення, однак на весь період, поки триватиме судовий процес, керувати ТЗ йому буде заборонено. У протилежному випадку, людині загрожує штраф у розмірі 3 тис. 400 грн.
Варто зазначити, що ще у 2015 році, деякі представники уряду намагалися втілити у життя схожу ініціативу, однак вона не отримала необхідної підтримки з боку переважної більшості парламентарів і, навіть не будучи випробувана, була прибрана з законодавства навесні 2020 року. Тоді у законопроекті йшлося про те, що автовласникам повинно було нараховуватись 150 бонусних балів. За одне порушення мали віднімати 50 балів, отже, за рік водію дозволяли б без штрафів тричі потрапляти на камери в якості порушника. Відповідно, малася на увазі певна індульгенція на порушення правил дорожнього руху.
Новий законопроект має на меті удосконалити та розширити попередню ініціативу. Він не скасовує штрафних санкцій за певне правопорушення. Головна мета - втілити у життя ефективний практичний досвід таких розвинених країн, як: США, Канада, Велика Британія, Франція, Італія та інші.
Раніше ми повідомляли, що у прийдешньому році на українських водіїв очікує ряд змін, які мають суттєво коригувати правила поведінки на дорогах. Передбачено певні нововведення, у тому числі штрафи за експлуатацію авто з потертими шинами та обов'язковий техогляд.
Схожі статті
Як найшвидше звільнити дороги від машин після ДТП закликає поліція під час воєнного стану у державі.
Сьогодні двадцять...
Volvo інвестує у вантажні авто нового покоління без водіїв та водійських кабін.
Шведська транспортна компанія DFDS спільно з...
Журі дванадцятого щорічного конкурсу Women's World Car Of The Year оголосили переможців у шести номінаціях.
Щороку у різних...
Додати коментар
Коментарі 6
Залишити коментарЕсли человек не понимает с первого раза, что нельзя нарушать правила дорожного движения, то обычно нужно забирать у него водительское удостоверение
Це потрібно ще розібратися, які бали ставити й за які порушення, вони ж можуть нагнати на маленьких штрафах позбавлення посвідчення. Хоча ставлюся до цього цілком позитивно. Дуже багато людей, які їздять як наче взагалі не читали правил. Це нововведення може більше дисциплінувати.
Як на мене, немає жодного сенсу це робити. Чисто моє бачення, тому що майже кожен порушує, іноді навіть не помічаючи цього. У нашій країні за ці бали будуть просто платити та й по всьому.
12 раз не прищібнувася - позбавили водійських прав. Супер. В нас пів країни через тиждень будуть без посвідчення.
Порядок должен быть повсюду и на дорогах тоже. Если ты соблюдаешь закон, то хорошо, если совершаешь нарушения, то отвечай за это.
Вряд ли такие меры помогут