Зимовий дизель в Україні 2025: що чекає водіїв і як підготувати авто до морозів

0

Цього року Україна зустрічає холодний сезон без індійського «зимового» дизеля, який минулої зими допомагав стабілізувати ринок і гарантував роботу двигунів навіть у сильні морози

Багато водіїв уже цікавляться, чи чекати дефіциту та проблем із запуском авто в мороз.

За словами Юрія Кучабського, віцепрезидента мережі OKKO, турбуватися не варто. Ринок адаптувався: відсутність індійського пального компенсують постачанням із Греції, Катару та країн ЄС, таких як Литва та Польща. «Морозостійкість може бути трохи нижчою, ніж у індійського дизеля, але пальне відповідає українським стандартам», — підкреслив він.

Зимові та арктичні марки

Мережа OKKO вже з листопада пропонуватиме зимовий дизель, а з 1 грудня на АЗС з’явиться арктичний, розрахований на температуру до –15 °C. Експерти радять під час сильних морозів (нижче –15 °C) заправлятися саме арктичним пальним, щоб уникнути проблем із запуском двигуна.

Основні постачальники — нафтопереробні заводи ORLEN у Литві (Мажейкяї) та Польщі (Плоцьк), де дизель виробляють з урахуванням європейських кліматичних умов.

Ринок та логістика

Після запровадження воєнного стану Україна відмовилася від російських і білоруських поставок і диверсифікувала імпорт на дорожче, але надійне пальне з ЄС, Туреччини та Близького Сходу. Індійський дизель, що постачався через порти Дунаю, цього року не буде використовуватися.

Експерти зазначають, що ринок готовий забезпечити потреби водіїв навіть у пік морозів. Мережа WOG вже отримала першу партію фінського арктичного дизеля, яка стане доступною на АЗС у листопаді.

Порада для водіїв

Щоб уникнути неприємних сюрпризів у мороз, варто заправлятися арктичним дизелем, особливо коли температура опускається нижче –15 °C. Зимовий дизель у звичайні морози теж підійде, але для екстремальних умов він менш стійкий.

Отже, українські водії можуть спокійно планувати поїздки цієї зими — дефіциту дизеля не передбачається. Головне — вибирати пальне відповідно до температурних умов, щоб не залишитися «без пального» у мороз.

Коментарі 0

Залишити коментар